انتخاب طرح و رنگ دلخواه با توجه به لوازم و مبلمان منزل کار سختی است که با توجه به شناخت رنگ ها و ست کردن هر رنگ می تواند کاری جذاب باشد. انتخاب طرح و رنگ مناسب می تواند فضای خانه یا محل کار شما را دلنشین و آرامش بخش کند.

رنگ های مختلف بلکا و رومالین

 

بلکا سفید:
بلکا سفید سقف

بلکا سفید از جلمه رنگ های پر مصرف می باشد. بیشتر برای سقف ها مورد استفاده قرار می گیرد. بلکا سفید برای دیوار توصیه نمی شود و علت آن عمر کم بلکا سفید بر روی دیوار می باشد بلکا رنگ سفید محیط را بزرگتر نشان می دهد.

البته تجربه ما پس از سالها اجرای بلکا نشان می دهد، با افزودن مقداری کم از بلکای رنگ دیگر به بلکا سفید رنگ آن بهتر شده و از لحاظ زیبایی کار شما چشم نواز تر می شود.

بلکا سفید با افزودن میکا سفید حالت براق گرفته و زیبا تر می شود.

بلکا رنگ کرم و شیری :

بلکا رنگ کرم و شیری یکی دیگر از طرح رنگ بلکای پر مصرف می باشد. واین بدان علت است که بدلیل روشن بودن این رنگها محیط را بزرگتر نشان می دهند.

البته ترکیب رنگ کرم و شیری با نسکافه ای مانند کد R490 درکاتالوگ بلکا، رنگ مناسب برای دیوار پذیرایی را می تواند بوجود بیاورد. همچنین ترکیب بلکا رنگ کرم با الیاف طلایی مانند کد 2150 رنگی ایده آل برای پذیرایی می باشد.

بلکا رنگ آبی و آبی فیروزه ای:

بلکا رنگ آبی و آبی فیروزه ای از خانواده رنگ های سرد مناسب برای اتاق خواب می باشد. آبی در محیط ایجاد آرامش می کند. البته توصیه ما استفاده از ترکیب آبی و سفید مانند کد 2430 و آبی فیروزه ای و سفید کد 2450 می باشد.

همچنین ترکیب بلکا سفید، آبی و صورتی مانند کد 2470 نیز بسیار مناسب برای اتاق خواب می باشد.

بلکا رنگ صورتی :

رنگ صورتی از ترکیب قرمز و سفید بدست می آید. صورتی آرام بخش ترین رنگ می باشد.پر انرژی و از خانواده رنگ های گرم است.

از اصلی ترین رنگ های طیف صورتی می توان به گل بهی، صورتی پررنگ، صورتی چرک و صورتی رز اشاره کرد.

از لحاظ شخصیت شناسی افرادی که رنگ صورتی را دوست دارند، افرادی مهربان، دوست داشتنی و سخاوتمند هستند.

بلکا رنگ صورتی کد 2290 بسیار مناسب برای اتاق خواب می باشد. این کد ترکیب بلکا سفید و بلکا صورتی می باشد.

بلکا رنگ زرد:

بلکا رنگ زرد از خانواده رنگهای گرم می باشد. زرد رنگ شادی و نشاط می باشد. بلکا رنگ زرد باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. همچنین استفاذه از رنگ زرد در اتاق خواب باعث عصبانیت می شود.

بلکا رنگ زرد دارای تنوع رنگ می باشد. کد 2360 لیمویی رنگ می باشد. بلکا کد R360 ترکیب سقید زرد و صورتی می باشد که برای اتاق خواب مناسب می باشد.

بلکا طرح کاهگل :

بلکا طرح کاهگل از جمله طرح های بلکا و رومالین می باشد که کاربرد زیادی دارد، از جمله استفاده برای ایجاد فضای سنتی برای منزل و یا سفره خانه ها. برای ایجاد دکور سنتی نیز بلکا طرح کاهگل گزینه مناسبی است.

در مواد بلکا طرح کاهگل از الیاف خاکی رنگ و کاه طیبعی استفاده می شود. البته نمونه تیره تر نیز موجود می باشد که زمینه قهوه ای سوخته با کاه می باشد.

بلکا طرح مشکی:

بلکا رنگ مشکی یکی دیگر از رنگهای موجود در کاتالوگ بلکا می باشد. از بلکا مشکی بیشتر در استودیو ها و گیم نت ها استفاده می شود. بلکا مشکی به دو صورت مشکی خالص و مشکی میکادار موجود می باشد.

بلکا سبز رنگ:

یکی از رنگهای دیگر رنگ سبز بلکا است. رنگ سبز بلکا بسیار آرامش بخش است. برای اتاق خواب، اتاق مطالعه و اتاق نشیمن می توان از بلکا سبز رنگ استفاده کرد.

رنگ سبز از رنگ های اصلی می باشد. از رنگهای سرد محسوب می شود. رنگ سبز یکی از پرطرفدارترین رنگهای جهان می باشد. رنگ سبز از اضطراب و استرس جلوگیری می کند.

طیف رنگ سبز
بلکا قرمز:

رنگ قرمز از رنگ های گرم و اصلی می باشد. نشان دهنده شور و هیجان است. رنگ قرمز باعث می شود محیط در خاطر شما بماند. رنگ قرمز فشار خون  و تعداد ضربان قلب شما را بالا می برد. در تاریکی قرمز اولین رنگی است که نمایان می شود.

از مکمل های رنگ قرمز می توان به سفید، طوسی، مشکی، سبز، سورمه ای و آبی اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09123387082 شفی زاده