بلکا ابریشمی چیست؟


بلکا ابریشم چیست؟

بلکا ابریشم نوع تمام الیاف بلکا می باشد.ساختار بلکا ابریشمی کاملا متفاوت از بلکا سلولزی می باشد،در واقع بلکا ابریشم ترکیب الیاف مصنوعی(ابریشم) با چسب پودری می باشد.بلکا ابریشمی بصورت پودری می باشد و مانند بلکا سلولزی با ترکیب کردن آب به صورت خمیر در آمده و اجرا می شود.

از نقاط قوت بلکا ابریشمی نسبت به بلکا سلولزی زیبایی این محصول می باشد که پس از اجرا بر روی دیوار یا سقف، نمایی بهتر و شیکتر به محیط می دهد.

انواع مختلفی از بلکا ابریشمی در بازار موجود می باشد که تفاوت اصلی آنها در اندازه الیاف های ابریشمی موجود در آن می باشد.

در حال حاضر نوع پایه کوتاه بلکا ابریشم مرسوم می باشد و این به آن دلیل می باشد که ترکیب کردن و درست کردن خمیر بلکا ابریشمی پایه کوتاه آسانتر می باشد و باعث بالارفتن سرعت اجرای بلکا ابریشمی و بدست آمدن کار یکدست تر روی دیوار و سقف می شود.

قیمت بلکا ابریشم :

قیمت بلکا ابریشم در مقایسه با بلکا ساده گرانتر می باشد و این دو علت دارد.

1) قیمت مواد بلکا ابریشم گرانتر می باشد.

2) هزینه نصب بلکا ابریشم به دلیل سخت بودن نصب بیشتر می باشد.

 

نحوه آماده کردن خمیر بلکا ابریشم :

آماده کردن بلکا خمیر بلکا ابریشم کمی متفاوت تر از بلکا ساده می باشد. ابتدا مقداری از پودر بلکا ابریشم را در ظرف مناسب ریخته و روی آن آب می پاشیم تا بلکا کامل خیس شود. سپس یک لایه دیگر از پودر بلکا ابریشم را ریخته دوباره روی آن آب می ریزیم و این کار را تا مقدار مورد نیاز ادامه می دهیم و در انتها خمیر را داخل ظرف کامل هم می زنیم تا خمیری یکدست بدست آید. این نوع درست کردن بلکا ابریشم باعث می شود خمیر شما گلوله گلوله نشده و یکدست هم بخورد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09123387082 شفی زاده