زیرسازی بلکا و نحوه آماده کردن زیر کار برای اجرای بلکا

زیرسازی بلکا قبل از نصب و اجرای بلکا ضروری است. شاید شما هم زیاد شنیده اید که بلکا نیازی به زیرسازی ندارد و روی هر سطحی قابل اجراست.

قابل اجرا بودن بلکا روی هر سطحی درست است ولی بی نیازی بلکا از زیرسازی کمی اشتباه است .

عدم توجه به نوع زیر کار و نحوه برخورد با آن شما را متحمل خسارت خواهد کرد. البته نگران این موضوع نباشید در ادامه به طور مفصل به این موضوع می پردازیم:

رنگ روغن :

اگر دیوار یا سقف شما رنگ روغن باشد، باید از رزین بلکا و یا چسب چوب همراه مقداری پودر سنگ برای زبر کردن دیوار استفاده کرد تا بلکا به راحتی روی دیوار و یا سقف بچسبد. این نکته به خصوص برای افرادی که تاره کار هستند کمک می کند تا راحتر بلکا را روی دیوار و سقف نصب کنند.

البته نکته مهم اینجاست که دیوار شما باید تمیز باشد و اگر سطح دیوار کثیف و دوده گرفته باشد نیاز هست که دیوارتان را با دستمال خیس تمیز کرده و یا از رزین مخضوص بلکا استفاده کرده و دیوار را با غلتک و یا قلم مو زیر سازی کنید. سپس اقدام به نصب بلکا کنید، بخصوص اگر می خواهید بلکای زمینه روشن نصب کنید.

رنگ های اکریلیک یا همان پایه آب :

رنگ های اکریلیک که به رنگ های پایه آب معروف هستند مانند رنگ روغن می باشد .

گچ سفید :

دیوار یا سقف هایی که گچ هستند نیازی به زیر سازی ندارند. البته توجه داشته باشید اگر گچ کاری دیوار یا سقف سالها پیش انجام شده و کثیف یا سیاه شده باشد بهتر است زیر سازی شود بخصوص برای بلکای زمینه روشن.

سرامیک یا کاشی :

سرامیک و کاشی هم از سطوحی هستند که باید برای سهولت نصب بلکا باید مانند رنگ روغن زیرسازی شود.

بلکا سفید سقف

توجه به این نکته ضروری است که بندهای بین سرامیک بعد از خشک شدن گود افتاده و معلوم می شوند . اگر می خواهید این بندها معلوم نشوند باید بندهای بین سرامیک و کاشی قبل از اجرای بلکا بوسیله بتونه پر شده و هم سطح کاشی شود تادیگر اثری از بندها نماند.

رزین بلکا چیست؟ کلیک کنید.

طرح بلکا
رنگ مولتی کالر :

اگر دیوار یا سقف محل اجرای بلکا مولتی کالر باشد نیازی به زیر سازی ندارید. و بلکا مستقیم روی مولتی کالر قابل اجراست.

سیمان سفید و سیاه :

سیمان سفید و سیاه نیز نیازی به زیر سازی ندارند، البته اگر سیمان سیاه دارای سطح ناهموار باشد، باید بلکا با ضخامت بیشتری اجرا شود.

رنگ پلاستیک :

سطوح رنگ پلاستیک حتما و حتما باید زیر سازی شود .در غیر اینصورت اگر هم بلکا بلافاصله بعد از اجرا هم از دیوار یا سقف جدا نشود به مرور زمان و بتدریج از سطح زیرین جدا خواهد شد.

نکته مهم اینجاست که اگر زیرسازی بلکا بر روی رنگ پلاستیک انجام نشود و بلکا اجرا شود بعد از چند سال اگر بخواهید مجددا بلکا روی بلکا انجام دهید حتما بلکا از سطح زیرین جدا می شود.

پس حتما اول زیر سازی انجام شود بعد بلکا اجرا شود.

2013-01-29 18.31
چوب و آهن خام :

چوب و آهن خام که هیچ رنگی رو آن نخورده نمی توان بلکا زد.

چوب و نئوپان حتما باید قبل از بلکا بتونه شده و حداقل یک یا دو دست رنگ روغنی زده شود و پس از خشک شدن رنگ باید بلکا شود .

علت این موضوع هم این می باشد که بلکا با آب درست شده و آب با چوب سازگاری ندارد و موجب کج شدن چوب و یا تغییر رنگ بلکا می شود.

جهت سفارش اجرای بلکا و رومالین اینجا کلیک کنید.

بلکا دیوار
کنیتکس پلاستیک :

کنیتکس پلاستیک که اکثرا برای نماهای داخل ساختمان استفاده می شود و به علت پایه آب بودن با تماس با آب از دیوار یا سقف جدا می شود. زیر سازی معمول برای کنیتکس پلاستیک برای اجرای بلکا تراشیدن آن از دیوار است.

زیرسازی با فاصله بصورت زیر سازی نیز نوشته می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09123387082 شفی زاده