بلکا راه پله

بلکا ابروباد

بلکا راه پله

بلکا راه پله در یک روز اجرا می شود. یکی از کاربردهای بلکا و پتینه اجرای آن  در راه پله می باشد. نصب و اجرای بلکا – پتینه و رومالین در راه پله باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. از مزایای بلکا راه پله قابلیت لکه گیری در هنگام زخمی شدن دیوارهای راه پله می باشد. برای این کار مقداری از پودر بلکا به شما داده می شود.

بلکا ساده

از چه رنگ بلکایی برای راه پله استفاده کنیم؟

راه پله ها با توجه به تردد زیاد و در معرض گرد و خاک بودن بهتر است از رنگ بلکای چرک تاب استفاده شود. در کل بلکاهای رنگ تیره عمر بیشتری نسبت به بلکا رنگ روشن و زمینه سفید دارند.

برای مثال بلکا رنگ نسکافه ای برای راه پله عالی است و عمر بالایی دارد .

یا بلکا کرم با مخلوطی از نسکافه ای نیز خوب است

بلکا رنگ طوسی نیز برای مناسب است. البته برای انتخاب رنگ بلکا،  باید به رنگ سنگ های کف و دیوارهای راه پله نیز توجه کرد و با آنها ست کرد.

بلکا راه پله

زیرسازی انواع راه پله چگونه است؟

نصب و اجرای بلکا و پتینه برای راه پله امکان پذیر است. اما باید به زیرسازی آن توجه کرد. اگر راه پله شما رنگ روغن باشد برای سهولت نصب و استحکام بلکا و پتینه باید قبل از اجرای بلکا زیر کار را بوسیله چسب زیرکار آماده کرد.

همچنین این مورد برای زیرکار رنگ پلاستیک نیز باید انجام شود. در غیر اینصورت به مرور زمان بلکا با کنده شدن رنگ پلاستیک از زیرکار کنده می شود.

کنیتکس پلاستیک باید از دیوار تراشیده شود سپس بلکا و پتینه اجرا شود. کنیتکس روغنی نیازی به کنده شدن ندارد و بلکا روی آن اجرا می شود.

نکته : برای تشخیص کنیتکس پلاستیک از روغنی قسمتی از دیوار یا سقف را بوسیله آب خیس می کنیم اگر کنیتکس با کاردک به راحتی کنده شود نوع پلاستیک است و باید از سطح کار برداشته شود.

زیرکار اگر گچ باشد  و تمیز باشد مشکلی برای اجرای بلکا و پتینه ندارد  ولی اگر سالها از کچ شدن گذشته باشد و کثیف باشد یا باید بلکا چرک تاپ زده شود و یا زیرسازی شود.

کندن کنیتکس

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09123387082 شفی زاده